je názov nového odboru Fakulty masmediálnej komunikácie. Škola bola trochu tajomná a nechcela predbiehať udalostiam. Samotní študenti sa tak o ňom dozvedeli len nedávno, čo by nebol až taký problém. Ten skôr vidím v načasovaní jeho otvorenia.
Väčšina prihlášok na vysoké školy sa podáva do konca apríla, tento odbor má posunutú hranicu výnimočne do konca mája, keďže sa o ňom jeho budúci študenti potrebujú najskôr dozvedieť. Zverejnenie nového odboru v takomto období, kedy je už väčšina končiacich stredoškolákov rozhodnutá, kam povedú ich ďalšie cesty je i napriek tomu trochu nešťastné. Škola však nemala na výber, keďže čakala na jeho schválenie akreditačnou komisiou. Jeho osud nebol celkom jednoznačný. Boli aj takí, ktorí stáli proti jeho vzniku. Nakoniec všetko dopadlo podľa plánov a Univerzita sv. Cyrila a Metoda sa môže pýšiť touto novinkou.
Odbor má štandardnú dĺžku piatich rokov. Po ukončení dostanú absolventi titul magister/ka. Uplatnenie nám priblíži, o čo vlastne v tomto odbore ide. Po jeho ukončení sa môžete stať dramaturgom, reklamný tvorcom zameraným na osobitý segment počítačového trhu, kreatívnym odborníkom či špecialistom na tvorbu digitálnych hier.
Pravdou je že reakcie boli všelijaké, miestami mierne rozpačité. Našiel si aj zopár nadšencov, aj tých, ktorí nechápavo krútili hlavami. Tak či onak, nesie sa aspoň v duchu motta fakulty: „…mladá, moderná a dynamická“, keďže už slovo digitálne v názve je predzvesťou niečoho novodobého a progresívneho. Takýto študijný odbor je na Slovensku jednoznačne unikátom, vo svete by sme ho hľadali pod názvom Game studies a v susednej českej republike ako Herní studia. Škola teda rozšírila svoje obzory a nadšenci do počítačov a počítačových hier, už môžu svoju vášeň aj študovať. I keď profil absolventa má byť nabitý informáciami ako aj praktickými vedomosťami, musím sa priznať, že mňa osobne moc neoslovil. Nechcem ho však dopredu zatracovať, a tak si počkám na jeho vývoj a viac o ňom, nám povedia snáď raz aj jeho absolventi. V roku 2020 tak budeme múdrejší.
Celá debata | RSS tejto debaty